هیت حل اختلاف الکتروسیم چگونه کار میکند ؟

ما همیشه همکاران را تشویق می کنیم اختلاف را بین خود حل و فصل کنند. در بعضی بین دو همکار خریدار و فروشنده اختلاف بوجود می آید. مواردی نیز عدم پاسخ خریدار و ، عدم آزاد سازی پرداخت امن پس از تحویل بار یا عدم پاسخ فروشنده ، عدم ارائه بار به موقع یا عدم تطبیق کالا یدرخواست شده با کالای تحویل گرفته شده یا موارد مشابه دیگر.

یکی از مزایای الکتروسیم برای خریدارو فروشنده این است که تا زمانی که خریدار کالا را تحویل نگرفته و از انجام کار رضایت کامل پیدا نکرده است پرداخت امن را آزاد نمی کند. بنابراین زمانی که مشکلی بین دو همکار پیش بیاید می توانند برای تحویل پرداخت امن اختلاف ایجاد کنند.

نکته۱: اختلاف فقط بر برای پرداخت امن ایجاد شده می تواند ایجاد شود.

نکته۲: اختلاف نمی تواند لغو شود. بنابراین اگر هنوز مطمئن نیستید اختلاف ایجاد نکنید.

هر دو همکار(خریدار، فروشنده) می توانند اختلاف ایجاد کنند.

اختلاف از سه مرحله تشکیل شده است ۱- مذاکره ۲- پیشنهاد آخر ۳- داوری

مذاکره

فروشنده یا خریدار می تواند از طریق صفحه میزکار اختلاف ایجاد کند پس از ایجاد اختلاف تمام امکانات میزکار غیر فعال می شود می هر دو کاربر می بایست پروژه را از طریق بخش اختلاف پیگیری کنند.

نکته۳: زمانی که برای پروژه اختلاف ایجاد می شود امکان رتبه و نظر وجود نخواهد داشت و ممکن است آمار اختلاف در پروفایل کاربر نمایش داده شود که بصورت غیر مستقیم روی رتبه کاربر تاثیر منفی خواهد داشت

در هنگام ایجاد اختلاف کاربر می بایست دلیل خود را برای ایجاد اختلاف شرح دهد و مبلغی را که راضی به پرداخت است (خریدار) یا مبلغی که راضی به دریافت است (فروشنده) مشخص کند.

نفر مقابل از طریق اطلاعیه و ایمیل مطلع شده و می بایست ظرف مدت ۵ روز به اختلاف پاسخ دهد در غیر اینصورت کسی که اختلاف را ایجاد کرده ممکن است مبلغ اختلاف (مبلغ پرداخت امن) را پس از تائید مدیریت دریافت کند.

در این مرحله هر دو کاربر می بایست دلایل و مدارک برای صحت گفته های خود را ضمیمه کنند.

بخش چانه زدن: هر دوکاربر می توانند از طریق این بخش مبلغی که حاضر به دریافت یا پرداخت هستند را ثبت کنند. در صورت توافق نفر مقابل با پیشنهاد ارسال شده. پیشنهاد اجرا و اختلاف بسته خواهد شد.

پس از گذشت ۵ روز امکان درخواست داوری فعال می شود

پیشنهاد آخر

هر زمان یک کاربر هزینه داوری را پرداخت کند کاربر مقابل ۵ روز مهلت دارد تا هزینه داوری را پرداخت کند.

اگر هزینه داوری پس از ۵ روز پرداخت نشود هزینه داوری و مبلغ پرداخت امن پس از تائید مدیریت به حساب کاربری که درخواست داوری را ایجاد کرده بود واریز می شود و اختلاف بسته خواهد شد.

اگر در این بین اختلاف از طریق بخش چانه زدن حل شد اختلاف بسته شده و هزینه داوری به کاربری که پرداخت را انجام داده بود باز می گردد.

و اگر کاربر دوم هزینه داوری را پرداخت کند اختلاف به مرحله داوری می رود.

داوری

هیت حل اختلاف الکتروسیم بر اساس تمام گفته ها و فایل هایی که در صفحه اختلاف ثبت شده، اختلاف را بررسی می کند و نتیجه داوری را اجرا می کند.

هزینه داوری به شخصی که درصد بیشتری را کسب کرده بازگردانده خواهد شد.

معرفی اعضاء هیت حل اختلاف الکتروسیم:

دکتر یونس کازرانی دکتری فقه و حقوق اسلامی

برخی از فعالیت ها و سوابق علمی و آموزشی :

 

 ۱- مدرس دروس فقهی-حقوقی مرکز آموزش تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

 

 ۲- مدرس دروس حقوقی دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلستان ، موسسه آموزش عالی کمیل شهرستان کردکوی و دارای شناسه تدریس  از دانشگاه آزاد اسلامی .

 

۳ – دارای بیش از ۱۰ مقاله isi ، isc و علمی پژوهشی و تالیف دو جلد کتاب .

 

۴ – عضو شورای مشورتی انجمن علم و فناوری ایران .

 

۵ – عضو هیت تحریریه و کمیته داوران مجلات علمی و کمیته داوران جشنواره های علمی .

 

۶ – عضو شورای مدیریت و برنامه ریزی پایگاه استنادی ملی ایران .

 

 ۷ – پژوهشگر ارشد منتخب استانی جهت شرکت در اولین دوره کشوری تربیت مربی حقوق شهروندی .

 

۸ – برگزیده کنگره بین المللی حقوق شهروندی بعنوان نویسنده برتر .

 

۹ – عضو گروه تالیف کتاب کار آفرینی دانشگاه علمی کاربردی مرکز استان .

 

۱۰ – دارای مدرک زبان انگلیسی etp  با نمره ۹۲۰ .

 

۱۱ – دارای گواهینامه دوره های کارگاهی تخصصی – کاربردی داوری ۱ ، ۲ ، ۳ بر اساس مجوز شماره ۱۵۴۶۷ وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری .

 

۱۲ – گواهی طی دوره عمومی آموزش داوری – قلمرو حمایت و نظارت قضایی بر آراء داوری از مرکز داوری اتاق ایران .

 

۱۳ – عضو حقوقی شورای حل اختلاف و ارشاد دانشجویی .

 

۱۴ – عضو مرکز داوری اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی ایران – دفتر اتاق گرگان .

 

۱۵ – رییس چندین دوره انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان گلستان .

 

۱۶ – مشاور حقوقی و صنفی دفاتر پیشخوان استان گلستان.

 

۱۷ – فرمانده پایگاه بسیج انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان گلستان .

 

۱۸- مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت

 

و نماینده رسمی ادارات و شرکتهای :

ثبت احوال ، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ، بیمه آتیه سازان حافظ ، پست ، مخابرات ، همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، امور مالیاتی ، شهرداری ، آموزش پرورش ، آب ، برق ، گاز ، بنیاد شهید ، منابع طبیعی ، کانون بازنشستگان و …

 

با دو دهه فعالیت و دریافت ده ها لوح تقدیر بعنوان دفتر برتر